Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2008

Πρόταση-πλαίσιο για Γενική Συνέλευση 5.11.08

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡ. ΜΗΧ. ΣΤΙΣ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ


Ένα μήνα περίπου μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και ενώ ακόμα δεν έχουμε βιώσει τις συνέπειες σε όλο τους το εύρος, γεννιούνται ερωτήματα για το ποιος θα πληρώσει τελικά τα σπασμένα. Σπεύδουν λοιπόν οι κυβερνήσεις, που τόσο ένθερμα υποστήριζαν την ελεύθερη αγορά και τον άκρατο πλουτισμό των επιχειρήσεων, να την διαχωρίσουν από την «ασύδοτη αγορά», που οδήγησε στη σημερινή κατάσταση. Βεβαίως ούτε λόγος για προστασία των εργαζομένων: στην προχθεσινή συζήτηση στη Βουλή, ο πρωθυπουργός το μόνο μέτρο που είχε να προτείνει ήταν η χρηματοδότηση με 28 δις. προς τις τράπεζες για την ανάκαμψη της οικονομίας. Από την άλλη οι δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη είναι ενδεικτικές για το τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε: «Αυτό που χρειάζεται σήμερα είναι να καταλάβει ο ελληνικός λαός ότι ζούμε μια δύσκολη εποχή και δεν μπορούμε να κάνουμε ό,τι μας αρέσει». Φρόντισε επίσης να κάνει ακόμα πιο σαφές σε ποια κομμάτια της κοινωνίας απευθύνεται: «Δεν σημαίνει ότι τα κεκτημένα δικαιώματα είναι ιερά και απαραβίαστα».


Από τη μία οι κυβερνήσεις χρηματοδοτούν απλόχερα και με αδιαφανείς όρους τις επιχειρήσεις, από την άλλη ήδη στην Αμερική έχουν δημιουργηθεί ολόκληρες πόλεις από σκηνές για να φιλοξενήσουν άστεγους, ενώ και στη χώρα μας οι κατασχέσεις κατοικίας από τράπεζες έφτασαν πέρυσι τις 120 χιλιάδες. Την ίδια στιγμή επιχειρήσεις κλείνουν, ενώ οι μαζικές απολύσεις όλο και αυξάνονται. Είναι προφανές πως, αν η κρίση αυτή έρχεται να πλήξει κάποιους, αυτή είναι σίγουρα η εργατική τάξη. Αποδεικνύεται πως το κοινωνικό κράτος υπάρχει πλέον μόνο για να αγοράζει τα χρέη τραπεζών και επιχειρήσεων και όχι για να διασφαλίζει τα δικαιώματα της κοινωνίας και των εργαζομένων. Οι δηλώσεις και το κλίμα που δημιουργείται, έρχεται μόνο να συμπληρώσει την κυβερνητική επίθεση που δεχόμαστε: πιστή στις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη πολιτική που χαράσσεται σταθερά σύμφωνα με τις συνθήκες Λισσαβόνας και Μπολόνια γίνεται μία ολομέτωπη επίθεση στα δικαιώματα των μελλοντικών εργαζομένων, αλλά και των υπαρχόντων. Μετά το νέο ασφαλιστικό, την μείωση των βαρέων και ανθυγιεινών σειρά έχουν τα νέα φορολογικά μέτρα που σε συνδυασμό με τον αφανισμό κάθε έννοιας κοινωνικών παροχών βάζουν τη θηλιά στο λαιμό σε χιλιάδες εργαζόμενους. Από την άλλη προσπαθεί να καταπνίξει οποιαδήποτε αντίδραση ποινικοποιώντας ακόμη και το δικαίωμα των εργαζομένων να απεργήσουν, το οποίο έχει κατακτηθεί με αιματηρούς αγώνες, επαναφέροντας στη μνήμη σκοτεινές εποχές εργασιακού μεσαίωνα. Αναδεικνύεται έτσι η αναγκαιότητα ύπαρξης ενός δυναμικού πανεργατικού κινήματος, μακριά από λογικές διαχείρισης και εκπροσώπησης από ξεπουλημένες γραφειοκρατικές ηγεσίες.


Αντίστοιχη είναι και η επίθεση στο χώρο της Εκπαίδευσης, όπου μετά την ψήφιση του Νέου Νόμου Πλαισίου, ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε ξανά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει η κυβέρνηση, στην κατεύθυνση του ΚΕΧΑΕ (Κεντρικός Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης), έρχεται να το επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το φοιτητικό κίνημα των προηγούμενων δύο χρόνων ανέτρεψε τα κυβερνητικά σχέδια για αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Μετά όμως το νομοσχέδιο για τα ΚΕΣ που πέρασε στη Βουλή το καλοκαίρι, η Ε.Ε. με την Οδηγία 36/05 πιέζει ουσιαστικά για την αναγνώριση αυτών των πτυχίων ως ισότιμα με αυτά των Α.Ε.Ι.


Με την Οδηγία 36/05 αναγνωρίζεται η επαγγελματική ισοτιμία των κολλεγίων και κέντρων ελευθέρων σπουδών που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού με τα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ. Προφανώς, ΕΕ και κυβέρνηση δεν άρχισαν ξαφνικά να κόπτονται για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των κολλεγίων, τους οποίους εκμεταλλεύονται με τους χειρότερους όρους οι κάθε λογής επιχειρηματίες που ιδρύουν τα κολλέγια κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης και της εργασίας τους. Μέσω της Οδηγίας στοχεύουν στο σάρωμα της ελληνικής εκπαίδευσης από την συνθήκη της Μπολόνια και την ιδιωτική επιχειρηματική εκπαίδευση, στη διάσπαση των σπουδών σε επιμέρους βαθμίδες και κύκλους, στα πιστοποιητικά κατάρτισης στη θέση των πτυχίων και στο χτύπημα άρα των επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων όλης της σπουδάζουσας νεολαίας.


Δημιουργείται ένα πολυεπίπεδο σύστημα εκπαίδευσης όπου τα ελληνικά πτυχία (4ετή και 5ετή) ισοτιμούνται επαγγελματικά με τα κολλέγια, κατοχυρώνονται – ξεφτιλίζονται τα 4ετή σα bachelor, εισάγονται οι κύκλοι σπουδών, μεταφέρονται επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα στα μεταπτυχιακά που καθιερώνονται σαν ανώτερη βαθμίδα, με δίδακτρα. Η άτυπη εισαγωγή των κύκλων και ευρύτερα αυτού του πολυεπίπεδου συστήματος εκπαίδευσης δεν είναι μία απλή τυπική διαδικασία προσαρμογής της ελληνικής εκπαίδευσης στο σύστημα της Μπολόνια.


Το νομοσχέδιο για τα ΚΕΣ σε συνδυασμό με την Κοινοτική Οδηγία νομιμοποιεί την ήδη υπάρχουσα κατάσταση η οποία δημιουργεί “εμφυλίους” ανάμεσα στη νεολαία, και αποκρύπτει το σημαντικότερο γεγονός: ότι όλοι αυτοί οι νέοι βρίσκονται στην ίδια δεινή θέση και πρέπει από κοινού να διεκδικήσουν το δικαίωμα τους στην εκπαίδευση και στην εργασία. Η απάντηση απέναντι στο νομοσχέδιο για τα ΚΕΣ ΔΕΝ θα πρέπει να είναι “να μην αναγνωρίζονται τα πτυχία των ΚΕΣ παρά μόνο τα δικά μας των ΑΕΙ”, όπως κάποιοι υποστηρίζουν. Μια τέτοια άποψη, διαχωρίζει και μόνο τους νεολαίους, αντί να τους ενοποιεί απέναντι στο κεφάλαιο και στους εκφραστές του, ώστε να διεκδικήσουν μια άλλη πραγματικότητα.
Προτάσσοντας την υποχρέωση προς την ΕΕ και την ανυπαρξία άλλης επιλογής, η κυβέρνηση επιδιώκει να απαλλαχτεί της ευθύνης στο θέμα της αναγνώρισης των κολλεγίων και να την παρουσιάσει σαν αναπόφευκτη. Στην πραγματικότητα όμως, η αναγνώριση των κολλεγίων όχι μόνο συμβαδίζει πλήρως και υπαγορεύεται από την αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ αλλά και προωθήθηκε έμπρακτα από την ίδια την κυβέρνηση. Καταρχάς είναι ο Κωστής Χατζηδάκης πρώην ευρωβουλευτής της ΝΔ και νυν υπουργός μεταφορών που εισήγαγε τη συγκεκριμένη τροπολογία. Επιπλέον σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, κάθε κράτος – μέλος έχει την πλήρη αρμοδιότητα καθορισμού του περιεχομένου της διδασκαλίας, της οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος και του περιεχομένου και της οργάνωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Μόνο αν τα κολλέγια αναγνωριστούν ως εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως συμβαίνει με το νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι, τίθεται το θέμα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων και της υπερίσχυσης του ευρωπαϊκού δικαίου έναντι του συντάγματος. Άρα η ίδια η κυβέρνηση έφτιαξε το έδαφος για την ανοιχτή παραβίαση του συντάγματος για την αναγνώριση και ίδρυση ιδιωτικών σχολών, πλήρως εναρμονισμένων με τις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων.


Η απάντηση του φοιτητικού κινήματος

Απέναντι στην υποβάθμιση των σπουδών, τον κατακερματισμό των πτυχίων, τον εργασιακό Μεσαίωνα στον οποίο καλούμαστε να δουλέψουμε, το φοιτητικό κίνημα πρέπει να ξαναβγεί στο δρόμο σηματοδοτώντας νέους αγώνες στο σήμερα για την ανατροπή των νόμων και συνολικά της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, προτάσσοντας ένα περιεχόμενο και μια αντίστοιχη πρακτική που θα χτυπά τον πυρήνα των αλλαγών και των πολιτικών. Η κινηματική δράση στο σήμερα με μαζικά, αντικυβερνητικά χαρακτηριστικά είναι η μόνη που μπορεί να φέρει αποτελέσματα στο σπουδαστικό και ευρύτερα στο λαϊκό κίνημα, για την αντεπίθεση σε εκπαίδευση – εργασία. Το φοιτητικό κίνημα είναι αναγκαίο να σταθεί απέναντι στον ήδη ψηφισμένο νόμο πλαίσιο – να προτάξει την ανατροπή του, μπλοκάροντας κάθε πτυχή του, αναδεικνύοντας το νέο πανεπιστήμιο – κάτεργο της αγοράς που θέλει να σηματοδοτήσει, το οποίο θα καλείται με τους όρους του κεφαλαίου να προσαρμοστεί στη νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα. Με αγώνα ενάντια στην αναγνώριση των ΚΕΣ και της οδηγίας 36/05 και συνολικά των αλλαγών στην εκπαίδευση. Με συνελεύσεις που θα διαπραγματεύονται την κλιμάκωση των αγώνων και του περιεχομένου του, με μαζικές καταλήψεις που θα αποτελούν κέντρα επικοινωνίας της κινηματικής διεργασίας με την κοινωνία, με μαχητικές διαδηλώσεις που θα σηματοδοτούν γεγονότα για τους αγώνες. Έχοντας ως αρχή την νέα ενοποίηση του φοιτητικού κινήματος με τα διευρυνόμενα κοινωνικά κομμάτια νεολαίας και εργαζομένων.


Απέναντι στην εφαρμογή του νομοσχεδίου για τα ΚΕΣ (Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών) εμείς προτάσσουμε μια συνολική απάντηση του νεολαιίστικου κινήματος που θα απαντάει με πολιτικούς όρους, ζητώντας την κατάργηση όλων των νομοσχεδίων για την εκπαίδευση μέσω συνελεύσεων-διαδηλώσεων-καταλήψεων και αναδεικνύοντας την ανάγκη για ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους. Μία εκπαίδευση που θα ξεκινάει από το ενιαίο 12χρονο σχολείο με τον μαθητή να έχει ελεύθερη πρόσβαση στο πανεπιστήμιο (χωρίς ταξικούς και εξεταστικούς φραγμούς). Χωρίς διαχωρισμούς και αίροντας την πολυδιάσπαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΚΕΣ-ΚΕΚ-ΙΕΚ, με ενιαία γνωστικά αντικείμενα και πτυχία με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Το πτυχίο, μοναδική προϋπόθεση για την εξασφάλιση της εργασίας.


Έχοντας ως στόχο την περαιτέρω ενιαία πολιτική και κινηματική έκφραση των εκπαιδευτικών κομματιών σε βηματισμό πανεκπαιδευτικού μετώπου ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Συνεύρεσης με το μαθητικό κίνημα που ριζοσπαστικά αγωνίζεται με μαζικές καταλήψεις από την αρχή του έτους, οι οποίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα αυτή την περίοδο, κόντρα στη βάση του 10, ενάντια στην πραγματικότητα της ιδιωτικής εκπαίδευσης των ΚΕΣ – ΙΕΚ που το περιμένει. Συνεύρεσης με τους δασκάλους και τους καθηγητές των ηρωικών απεργιών που είχαν προμετωπίδα τις σύγχρονες ανάγκες συνολικά του κόσμου της εργασίας. Στο νικηφόρο δρόμο των κινημάτων διαρκείας στο πλευρό των αγωνιζόμενων τμημάτων της εργασίας, με μέτωπο παιδείας – εργασίας. Στο πλάι των απεργών και των ολοένα και αυξανόμενων απολυμένων εργαζομένων, πέρα από τον συμβιβασμό και την υποταγή, με αιτήματα και δράση που θα αντιστέκονται στη πολιτική που γεννά την κοινή επίθεση σε εργασία και εκπαίδευση. Με συντονισμένη δράση με τα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ομοσπονδίες και τις επιτροπές τους, ενάντια στους διασπαστικούς και χωρίς πνοή αγώνες της υποταγμένης συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ. Με διεκδικήσεις που θα απαντούν τόσο στα άμεσα αιτήματα αλλά και θα ανοίγουν και ευρύτερα θέματα αντικυβερνητικής πάλης, δημοκρατικών δικαιωμάτων κόντρα στην καταστολή και τη δυσφήμιση των αγώνων εργαζομένων και φοιτητών.


Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει επιλέξει να ανοίξει μέτωπο σε παιδεία και εργασία η απάντηση δεν θα μπορούσε να είναι διασπασμένη. Τίθενται οι όροι εκείνοι που δημιουργούν το προνομιακό πεδίο σύνδεσης των εργαζομένων με τους φοιτητές και την νεολαία προτάσσοντας ως μοναδική λύση την από κοινού διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Η συνάντηση αυτή είναι αναγκαία σε πολιτικό και κινηματικό επίπεδο. Πρέπει με ενιαίο τρόπο εμείς ως αυριανοί εργαζόμενοι με την νεολαία της εργασιακής περιπλάνησης και ανασφάλειας, μαζί με τα πληττόμενα κομμάτια της εργασίας να βγούμε στο προσκήνιο απαιτώντας όλα αυτά που μας κλέβουν και μας ανήκουν.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

• Να αποσυρθεί τώρα ο νέος ΝΟΜΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟ της εντατικοποίησης και της πειθάρχησης και η κοινοτική οδηγία 36/05.
• Καμία αναθεώρηση του άρθρου 16 και του Συντάγματος συνολικά
• Άμεση κατάργηση των νόμων για ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ
• Καμία νομιμοποίηση των «Κολεγίων» Κατάργηση των Κ.Ε.Σ., των Ι.Ε.Κ και εν γένει της πολυδιάσπασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• Ενιαία Δημόσια και δωρεάν Πανεπιστημιακή εκπαίδευση για όλους και σε όλες τις βαθμίδες. Όχι στους οικονομικούς – εξεταστικούς – ταξικούς φραγμούς για την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Όχι στη βάση του ¨10¨ για εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δωρεάν σπουδές για όλους, Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, συγκοινωνίες κλπ.
• Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο σπουδών, με ισχυρά επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα. Το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για δουλειά, με όλα τα δικαιώματα σε αυτό, χωρίς καμιά διαδικασία πιστοποιήσεων μετά απ’ αυτό. Ενιαία πτυχία, χωρίς κατατμήσεις, διασπάσεις και εξειδικεύσεις. Ενιαίες και αδιάσπαστες προπτυχιακές σπουδές σε κάθε σχολή. Όχι στους 2 κύκλους προπτυχιακών σπουδών του συστήματος της Μπολόνια.
• Όχι στην επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.
• Κάτω τα χέρια από το άσυλο. Υπεράσπιση και διεύρυνση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών.
• Λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους μόνιμη και σταθερή, με αύξηση των αποδοχών – κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
• Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας στο χώρο της εκπαίδευσης - Καθηγητές και δάσκαλους μόνιμους, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης Κανένας πολίτης, Έλληνας ή μετανάστης, νέος ή ηλικιωμένος χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή σύνταξη. Άμεση αντιμετώπιση της ανασφάλιστης και μαύρης εργασίας.
• Πλήρης και αυτοδίκαια δημόσια και δωρεάν ασφαλιστική και υγειονομική κάλυψη για κάθε νέο πτυχιούχο και για κάθε άνεργο μέχρι να βρουν δουλειά. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και μισθό για κάθε μορφή επιμόρφωσης, για την πρακτική των ΑΕΙ, ΤΕΙ και ΙΕΚ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

• Κατάληψη της σχολής την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου
• Συμμετοχή στην πορεία την ίδια ημέρα, με προσυγκέντρωση στις 10.00 στην πλατεία Ελευθερίας.
• Ανοιχτό συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων αμέσως μετά το τέλος της πορείας στο Θόλο.
• Λειτουργία ενός ενιαίου και ανοιχτού Συντονιστικού των Γενικών Συνελεύσεων όπου οι ανοιχτές Συντονιστικές Επιτροπές φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων θα πρέπει να συντονίζονται στη βάση της λογικής της Γενικής Συνέλευσης. Το συντονιστικό να προτείνει, να συνδιαμορφώνει και να αποφασίζει στη βάση των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων και των Συντονιστικών Επιτροπών.
• Δημιουργία ανοιχτής συντονιστικής επιτροπής κατάληψης. Η συντονιστική επιτροπή κατάληψης να έχει όλη την ευθύνη της κατάληψης και των εκδηλώσεων. Να μην έχει μόνο το ρόλο της εφαρμογής της απόφασης αλλά μέσα από αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες να είναι χώρος πραγματικής πολιτικής ζύμωσης και αντιπαράθεσης. Να γίνει προσπάθεια για κινηματική και πολιτική ενοποίηση όλων των συνιστωσών του κινήματος (ανέργων,εργαζομένων,μαθητών,καθηγητών,δασκάλων,φοιτητών). Αποτέλεσμα αυτού μπορεί να είναι η κοινή δράση, ο περαιτέρω σχεδιασμός, ακόμα και μία πρόταση σε επόμενη Γ. Σ . και σε ένα Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων. Σε καμία περίπτωση δεν θα αντιτίθεται στην απόφαση της Γ .Σ . του Συλλόγου. Πρώτη συνάντηση,Α3,αμέσως μετά τη Γ. Σ.
• Συντονισμό με όλα τα πληττόμενα κομμάτια της εκπαίδευσης.
• Νέα Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου με επαναληπτική την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, 13.30, ΑΜΦ





ΧΩΡΟΑΤΑΞΙΑ Ε.Α.Α.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: